تبلیغات
Gamers Helper - ۱۰ هدیه ی باور نکردنی که Xbox به دنیای بازی های مدرن ارائه کرد

به طور حتم همچون تمامی کنسولها Xbox نیز ایرادات و مشکلات خودش را داشت. اما مطمئنا ایده ی خود Xbox تفاوت برزگی در دنیای بازی ها ایجاد کرد.
در انتهای عمرش در پایان سال ۲۰۰۵ دنیای بازی های امروز را خلق کرد. Xbox توقعات، و استانداردهای فناوری  و دیگر شرکتهای کنسول ساز را متحول کرد. در ادامه ۱۰ تحولی که Xbox در دنیای فناوری ایجاد کرد آمده است.

خلق گروه ها و انجمنهای کنسولی

Xbox Live تاثیر بسیار، بسیار بزرگی داشت. مایکروسافت می خواست تا Xbox بیشتر از یک ابزار آنلاین مولتی پلیر عمل کند و با کمک شبکه ی لایو Halo 2 انجمنها را خلق کرد. با آیدی های منحصر بفرد، چت صوتی، سیستم پیام دهی و سیستم به روز رسانی، در نهایت کنسول بازها تجربه ای را که PC بازها سالها داشتند را به دست آوردند. Dreamcast سگا نیز در سال ۱۹۹۰ تلاشهایی در این زمینه کرده بود اما Xbox Live با قدرت ظاهر شد و در طول زمان بهتر هم شد. از همه مهمتر، کیت های Xbox از روز نخست با هدست عرضه شدند. ما همیشه از تماس با دیگران توسط این ابزار اشتیاق داشتیم. مایکروسافت همچنان با قدرت در لایو ادامه می دهد در حالی دیگران برای بقا تقلا می کنند.

دسترسی به بازی های قابل دانلود

یک واقعیت کوچک: Xbox Live Arcade اولین بار بر روی Xbox 360 معرفی نشد. فقط در ۳۶۰ ارائه شد. XBLA تجربه ای بود که در سال ۲۰۰۴ انجام شد اما در دسترس عموم نبود. و برای دسترسی به آن ابتدا باید  از وبسایت مایکروسافت یک دیسک تهیه می کردید و در غیر اینصورت هرگز متوجه نمی شدید که XBLA وجود دارد.
یک سورپرایز دیگر: در XBLA اولیه ۲۷ بازی قرار داشت که بین ۵ تا ۱۵ دلار قیمت داشتند. که برای سیستمی که کمتر از یک سال دوام می داشت مناسب بود. از آن زمان، بازی های Arcade بسیار بهتر و جذابتر شدند. به طور حتم اگر Xbox Live نمی بود ما اکنون چیزی به نام PlayStation Store و WiiWa

re را نمی داشتیم.


DLC های بزرگ، لذیذ

هنگامی Bungie نقشه های کاملا جدیدی را برای Halo 2  ارائه داد و Team Ninja با Ninja Gaiden طوفانی به پا کرد، بسته های افزایشی قابل دانلود پا عرصه ی حضور گذاشتند. پیش از این، این قابلیت منحصر به PC بود. در Xbox زیاد بر روی DLC مانور داده نشد و در ۳۶۰ بود که تولیدکنندگان تمرکزشان را بر روی DLC افزایش دادند طوری که هم اکنون حتی پیش از ساخت بازی تولیدکنندگان در فکر DLC ها هستند.

ذخیره ی روی هارد دیسک
پیش از Xbox، ما اطلاعات بازی هایمان را بر روی کارتهای حافظه ی کوچکی با فضای محدود ذخیره می کردیم. حافظه ی محدود و کوچک ۸ مگابایتی PS2 بسیار سریع پر می شد و عملا به ما اجازه ی ذخیره ی هیچ چیزی را نمی داد. با هارد دیسک داخلی ۸ گیگابایتی Xbox به ما اجازه می داد تا حجم داده ی بسیاری را از جمله بازی های XBLA  یا DLC را دانلود کرده و از روی هارد اجرا کنیم. Xbox در ابتدا به عنوان PC تلقی می شد، یک موهبت بزرگ در یک جعبه ی بزرگ زشت. تا نسل بعدی که بهترین ابزار موجود بود.

به روز رسانی های Firmware
به کمک Xbox Live می توانید جدیدترین فایلهای سیستمی را برای به روز رسانی دریافت کنید. مایکروسافت یک روز تمامی شبکه ی لایو را غیر فعال کرد. پس فعال شدن دوباره ی آن شاهد ویژگی های جدید بسیاری بودیم. این همان شروع اولیه ی به روز رسانی لایو بود که اکنون هر روز در ۳۶۰ شاهد آن هستیمو ( و دست کم به طور ماهیانه در PS3 ).
تولد Media Center
امکانی که ما پس از Xbox 360 متوجه آن شدیم استفاده از Xbox به عنوان مولتی مدیا بود. Play Station 2 به ما اجازه داد تا DVD ها را به کمک آن تماشا کنیم.


عشق بازی چند نفره ی Local
این روزها به کمک تنها یک هاب USB و اتصال آن به جلوی ۳۶۰ می توانیم با دوستانمان بازی کنیم. این امکان زمانی اهمیت خود را نشان می دهد که نخواهید آنلاین بازی کنید و تنها از طریق شبکه محلی به بازی بپردازید.
آغاز وضوح بالا
با ظهور تلویزیونهای HDTV کنسولهای مایکروسافت تنها قادر بودند تا ۷۲۰p وضوح را پشتیبانی کنند. از این رو مایکروسافت در مدلهای جدید Xbox 360 از کابلهای HD و وضوح ۱۰۸۰p نیز پشتیبانی می کند.

کنترل والدین

یکی از مهمترین دغدغه های بین المللی والدین، کنترل بر روی بازی های کودکانشان است. Xbox اولیه به والدین اجازه می داد تا مفاهیم نامناسب را از دید کودکان مخفی کنند. در ابتدا این ایده بسیار ساده بود ولی در آینده و در ۳۶۰ بسیار پیشرفت کرد.

 

مایکروسافت وارد صنعت بازی شد
مایکروسافت آینده ی صنعت بازی را مشاهده کرد که در آن پول، قدرت وجود داشت. مشکل این بود که مایکروسافت شرکت مصرف کننده نبود و مصرف کنندگان نیز همچون PlayStation 2  به Xbox علاقه نشان ندادند. Xbox 24 میلیون نسخه فروش کرد، آماری که ۳۶۰ به دو برابر آن دست یافت و پس از دو سال به بیش از دو برابر رسید. Xbox در طول ۴ سال حضورش  ایده های بسیاری را ارائه کرد و راه را برای آینده هموار کرد. بسیار ایده هایش تکمیل کار پیشینیان بود ولی بسیاری از خدماتش ناب و جدید بودند که متعلق به خودش بود.
هم اکنون پس از ده سال بعد Xbox مسئول استاندارد های مدرن  بازی هاست. تمامی کمپانی ها Xbox را پس زدند اما ما از مایکروسافت به خاطر ایده های ناب و انقلابش در صنعت بازی سپاس گزاریم. مایکروسافت اهمیت ابتکار و نوآوری را دریافت و از Xbox اوریجینال  برای ارائه ی این ایده های ناب فدا کرد. کاری که باعث شد در آینده تبدیل به یکی از قدرتمندترین فروشندگان صنعت بازی شوند.
ما از بودن آنها در صنعت بازی سپاس گزاریم، و مدیون پیشرفتهای Xbox 360  هستیم، و آنها را در این راه دنبال می کنیم.

منبع:www.Gigapars.com



  - 

برچسب ها: xbox tool، xbox tools، ایکس باکس 360، ابزارهای ایکس باکس، کارایی ایکس باکس،
ارسال توسط علی سینا
توجه: گیمرز هلپر امینت اخلاقی و مذهبی و.. تبلیغ ها را تایید نمی کند و به ما مربوط نیست!

آرشیو مطالب
نظر سنجی
در حال حاضر با کدام بخش از مطالب این وبلاگ بیشتر حال(!) کرده اید؟؟!!









پیوند های روزانه
امکانات گیمرز هلپر
.:آخرین مطالب مارا در ایمیل خود دریافت نمایید:.





http://games2iran.persiangig.com/image/Gamers%20Helper/GIF../leacher.gif
http://games2iran.persiangig.com/image/Gamers%20Helper/GIF../online%20bazi%20konid.jpg